متن پرسش
بسم الله
با عرض سلام و احترام:
دو سوال از محضر استاد طاهرزاده داشتم.
1. آیا این صحت دارد که تفسیر قرآن کریم از جناب ملاصدرا، اثر ایشان نیست و مربوط به جناب قاشانی است؟
2. با توجه به «النفس جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا» که مربوط به حدوث جسمانی نفس است، چگونه می توان عالم ذر و نیز آیه «الست بربکم، قالوا بلی» (که وجود نفس همه انسانها، قبل از خلقت جسمانی) را که توجیه نمود؟
با سپاس فراوان
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: 1- آنچه هست تفسیری است که مشهور است به تفسیر محیالدین، که از جناب عبدالرزاق کاشانی است. ولی اساساً سیاق تفاسیر جناب ملاصدرا هیچگونه ترکیبی با سخنان کاشانی ندارد 2- در مورد قسمت دوم سؤال به جواب سؤال شمارهی 17708 رجوع فرمایید. موفق باشید