تذکر: این جزواتی که در اختیار کاربران گرامی قرار میگیرداز روی جلسات سخنرانی استاد پیاده شده ودر اختیار سایت قرار داده شده است و به دلیل اینکه استاد نتوانسته اند آن ها را باز خوانی نمایند ممکن است دارای ایرادات شکلی ویا محتوایی باشد.لذا از کاربران محترم درخواست میشود انتقادات وپیشنهادهای خودراجهت ارتقا این دسته از جزوات برای ما ارسال نمایند.
تفسیر سور مبارکه
فجر و بروج
برگرفته از مباحث استاد طاهرزاده
تقدیم به شیواترین کلام ، رساترین نوا ، ماندگارترین ذکر و دل انگیزترین معجزه ی هستی ، قرآن ناطق عصر
مولانا صاحب الزمان (عج)
تفسیر سوره مبارکه فجر
بسم الله ارحمن الرحیم
قرآن یک طرح جامع از طرف صاحب هستی است.قرآن آمده است که بگوید اگر اینگونه که من می گویم فکر نکنید به هر نحو دیگری که فکر کنید هیچ دلیلی ندارید که این تفکر شما حق باشد بلکه قطعاً باطل است.اصلا آیا بشریت در حدی هست که قواعد کل هستی در اختیارش قرار بگیرد؟اصلاًحقیقت معلول،مگر جز،نزد علت است؟هستی،معلول ِخالق- علّت حقیقی- است.تمام حقیقت معلول نزد علّت است،پس فقط یک راه برای تحلیل هستی وجود دارد،آن هم طرح خداست.قرار گرفتن در مواضع تحلیلی غیر قرآنی،راه تضمین شده ای نیست.
تنها راه صحیح زندگی کردن در کلِّ هستی از طریق صاحب هستی ممکن است.هیچ فیلسوفی،هیچ عقلی،هیچ عارف و متخصصی نمیتواند طرح حیات را بصورت کلی به ما بدهد.نهایتا ً اگر طرحی هم به ما ارائه بدهد در حدّ وجود خودش است. خدا سه چیز به ما داده است:
1- جهان 2- خودمان 3- قرآن
من در این جهان چگونه زندگی کنم که به پوچی نرسم؟چه راه تضمین شده ای وجود دارد که در این جهان،ضایع نشوم؟خدا میفرماید باید هر آنچه من می گویم عمل کنید،هم در فکر وهم در عمل.
سوره والفجر با چندین قَسَم شروع می شود.
سیاق این قَسم هایی که در اوایل سوره آمده است،از دو چیز خبر می دهد:
1-نور 2-عبادت
آیه1.وَالفَجر:برای والفجر تفسیر های مختلفی آمده است:1-قسم به صبحدمان 2-قسم به عبادت صبح یا نماز صبح 3-قسم به صبح عید قربان(که ابراهیم وار،باید منیَت و انانیَت را قربانی کرد)
آیه 2.وَ لیالٍ عَشر:قسم به شب های ده گانه،قسم به ده شب اول ذی الحجه و ...