متن پرسش
بسمه تعالی سلام: 1. خدا عین فبض است و تمام اسماء را افاضه کرد خوب شما هم می فرمایید: اسم مضل هم کمالی هست در خدا حالا باید آن را هم افاضه کند. دو سوال پیش می آید 1. این که می فرماید عده ای فقط با اسم مضل الهی متحد می شوند و مورد غضب قرار می گیرند مثل ابلیس و کفار تا اینجا مورد قبول اما بالاخره انسان کامل مقامش مقام تمام اسماء الهی است پس باید اسم مضل را هم بگیرد پس چه فرقی با انسانی که فقط اسم مضل الهی را لایق شده دارد؟ 2. خداوند از اول عین فیض بود تمام اسمائش را فیضان داد و در ملکوت هر اسمی شد ملکی، پس چرا اسم مضل ملک نشد و ملکی به نام مضل نداریم آیا می شود این مسئله را با بحث عین ثابته موجود در مباحث عرفانی حل کرد؟
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: اسم مضلّ ریشه در اسم جلال الهی دارد و انسان کامل به عنوان خلیفهی الهی با نور اسم جلال، هرگونه خطوراتی را که شایستهی حضور در قلب انسان موحد نیست، دفع میکند و میداند که جای هر اسمی کجاست. لذا با اسم هادی، راهِ قلب را به سوی حق میگشاید و با اسم جلال، مانع خطورات شیطانی میشود. موفق باشید