متن پرسش
سلام استاد عزیزم:
ماه مقدس رجب را به شما و همه خداخواهان تبریک عرض می کنم:
اگر در خواب نفس و روح ما مانند مرگ توسط حق قبض می شود و به عوالم غیب برده می شود پس چرا در آن عالم که رجوع کامل به خود پیدا می کنیم و اصلا متوجه خود نیستیم و هنگامی که بیدار می شوم هم چیزی از آن عوالم یا جدایی از بدن و بازگشت به نفس ناطقه خود چیزی یادمان نمی آید؟
۲. آیا شما علامه طهرانی (ره) را یک عارف بالله و به توحید رسیده می دانید؟ بنده احساس می کنم طرفداران ایشان بقیه را به یک مکتب خاص و شخص خود علامه دعوت می کنند در حالی که در طرفداران امام (ره) و…… چنین نیست بلکه بجای اینکه خود آنها مطرح باشند مسیر توحیدی آنها مطرح است.
۳. چرا علامه طهرانی راحت در کتابهایشان معلوم می کنند که فلانی سیر را کامل کرد یا فلانی به توحید نرسید در این دنیا یا ... یعنی چگونه جایگاه افراد را نسبت به حق بیان می کنند و آقای حداد را کامل می دانند و آقای حداد هم ایشان را کامل می دانند.
ان شاءالله خدا برتوفیقاتتان بیفزاید.
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: 1- در خواب انسان در عالمی حاضر میشود که به صورت علم حضوری با واقعیتهای آن عالم روبهرو است. و به همین جهت عموماً چیزی در حافظهی او قرار نمیگیرد. در این مورد عرایضی در شرح کتاب «ده نکته در معرفت نفس» شده است. صوت آن را از سایت میتوانید بگیرید 2- بنده علامه تهرانی را یک دانشمند اسلامی میدانم و در جریان این مسائلی که میفرمایید هستم و حقیقتاً نگرانم که جوانان ما را که در این تاریخ میتوانند با توحیدِ حضرت امام خمینی«رضواناللّهتعالیعلیه» به بهترین سلوک برسند، مشغول این حرفها و فرقهبازیها کردهاند. موفق باشید