متن پرسش
سلام علیکم درسوال 3177 مثالی که زده شده خوب نبوده ولی ما از بسیاری از فقها و عرفا داریم که از مال شبهه ناک اجتناب می کردند در صورتی که راه حل فقهی دارد. این مساله برای بنده مشکلی جدی شده که اگر با راه حل فقهی مساله برطرف می شود و اثری در روح ندارد پس این اجتناب ها برای چیست، اصلا خود شما حاضرید با دادن خمس از اینگونه اموال استفاده کنید با تشکر
متن پاسخ
باسمه تعالی؛ علیکم السلام:
وقتی معلوم شد یک مال از نظر فقهی شبههناک است در حدّ امکان باید از آن اجتناب کرد و در هر صورت فقه آل محمد«صلیاللهعلیهوآله» است که همهی این ها را تعیین میکند و سالکان کوی دوست بر اساس آن فقه تکلیف خود را در اصول عملیه معلوم میکنند. موفق باشید.