متن پرسش
سلام استاد بزرگوار:
1. با توجه به مباحث کتاب مصباح الهدایه و با نظر به سوال 15246 که فرمودید: زهرای مرضیه «سلاماللّهعلیها» حقیقتاً مظهر مشیت الهی هستند. برای حضرت فاطمه (س) آن حورة النسیه مقام یل الخلقی به چه معناست؟
و با توجه به «الیه راجعون» عقل آیا مقام یل الخلقی حضرت نیز برمی گردد؟ به چه معنا؟
2. در این جایگاه رابطه بین مظهر مشیت مطلقه (فاطمه الزهرا(س)) و ظهور مشیت مطلقه به اعتبار مظهریت (عقل اول) چیست؟ بین مظهر و ظهور بودن چه ارتباطی است و از نظر مقامی کدام یک بالاتر است؟
لطفا کمی شرح دهید. با تشکر
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: زهرای مرضیه«سلاماللّهعلیها» در مقام قلبی و باطنی خود مظهر مشیت الهی هستند و شخصیت ایشان نمادی از آنچیزی است که حضرت حق در این عالَم به ظهور میرساند و لذا وجهِ خلقی ایشان، آینهی نمایش وجهِ حقّانی ایشان است. موفق باشید