متن پرسش
با عرض درود و سلام خدمت استاد عزیزم: در قرآن آمده است که خداوند با صوت بر موسی علیه السلام تجلی کرد. شما در تفسیر سوره واقعه در بحث حوری بهشتی میفرمایید که تمام کمالات و صفات حق به جامعیت بصورت حوری بر سابقون تجلی میکند. ما در احادیث اهل سنت داریم که خدا را در قیامت میبینیم. اگر این حدیث را به معنای همین تجلی حق به جامعیت صفات بگیریم، حدیث اهل تسنن درست است؟
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: همینطور است. زیرا دیدن ذات خداوند معنا ندارد مگر لقای او در آینههای جامع اسماء حسنایش. موفق باشید