متن پرسش
شما میفرمایید که هر یک از ائمه مظهر آن مقام غیبی هستند که در آن مقام کلهم نور واحد، اگر «مظهر» همان «مخلوق» نیست، پس چیست؟ لطفاً با مثال (ترجیحاً از مثال از نفس تا ملموستر باشد) مظهر بودن را برای حقیر توضیح دهید.
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: خشم انسان مظهری است از حالت نفس ناطقهی او که در چهرهی اش نمایان میشود و همچنان شادی شما به همین شکل است. حقیقت شما نفس ناطقهی شما است. حقیقت ائمه«علیهمالسلام» مقام واسطهی فیض و اولُ ما خلق اللّه است در مظاهر مختلف. موفق باشید