متن پرسش
سلام استاد:
در مورد موضوع روح این رو فهمیدم، اگه اشتباهه یا توضیح اضافی لازم داره بفرمایید:
روح مقام کلی و فنای همه انسانهاست حتی ائمه و انبیا (ع)، ولی پرتوهای این روح شده انسان با شدت و ضعف های خاص، از ائمه با شدت بالا تا بقیه با شدت پایین. حال یه سوال دارم که آیا روح که مقام کلی هست، پس در مفهوم یک تقدمی نسبت به مقامهای جزیی حتی ائمه داره؟
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: اشکال ندارد اینطور بگوییم. ولی شاید بتوان گفت از جهتی حقیقت ائمه که همان حقیقت پیامبر است که اولین مخلوق میباشد، همان روح باشد. موفق باشید