متن پرسش
با سلام:
پیرو سوال 15344 یعنی استدلال امام به قضیه قتل عام بنی قریضه اشتباه بوده، به عبارتی در چنین مسئله ی حساسی، استدلال غیر متقنی آورده شده؟ این موضوع را از این منظر می پرسم که: صحبتی منتسب به آقای سید مهدی طباطبایی مطابق زیر آورده شده ولی در صحیفه امام صحبتی از پشیمانی نیومده و به واقه ای که شما فرمودید صحت نداره استدلال شده:
(صدور برخی حکمهای اعدام صادر شده بلافاصله پس از پیروزی انقلاب توسط مرحوم خلخالی) امام خمینی خودشان خیلی موافق این حکمها و اعدامها نبودند از طرف دیگر منتظر بودند که کارها هم پیش بروند که انقلاب شکست نخورد. در واقع گاهی اوقات ناچار بودند که برخی افراد را اعدام کنند که انقلاب به بن بست نرسد. اما این حدی که انجام شد تندروی بود و امام هم راضی نبودند.
fararu.com/fa/news/267234/طباطبایی-خلخالی-از-حکمهای-اعدام-پشیمان-بود
با تشکر و التماس دعا
متن پاسخ
باسمه تعالی: سلام علیکم: اصل وجود خیانت بنیقریظه را کسی منکر نیست ولی ظاهراً در رابطه با اعدام آنها از کاه، کوه ساختند تا بگویند در صدر اسلام نیز هولوکاستی واقع شده است. آری! حکم خیانت آنها قتل بود و انجام گرفت، همچنانکه باید اعدام منافقین انجام میشد وگرنه در آستین انقلاب، مارهای خطرناکی پروریده میگشت. موفق باشید